Jacquemus SS 2016 PFW It’s a kind of magic
Iniziamo dalla fine o meglio ricominciamo a immaginare una fine…Jacquemus che entra in scena con una cavallo bianco seguito da un faro che sembra più una luna malinconicamente imprigionata in una location parigina.
Jacquemus continua a raccontare la sua moda e lo fa con una sapienza e un’ironia pronte spesso a scambiarsi di posto, l’idea di questa collezione è quella di reinventare e reimmaginare un guardaroba femminile rubando i codici e i capi dall’armadio di lui. Ecco quindi il vestito con una giacca disegnata sopra con grossi pastelli, o la giacca divisa a metà a creare due minidress molto eleganti e inconsueti…e la geniale camicia con una manica sola…il tutto in un calcolato naufragio di ispirazioni menswear.
Un patchwork ad alta densità di innovazione e irriverenza dove maschile e femminile si completano e si rincorrono, non lo fanno del resto da milioni di anni?
Capo emblema quella giacca tagliata di netto a metà che si ricompone nella passeggiata gemella delle due modelle, yin e yang.
L’insostenibile leggerezza del creare…enormi gomitoli che rotolano via…
Bravo!
Catwalk’s pictures credit © Shoji Fujii
Let’s start from the end or let’s start from the beginning to imagine a better end … Jacquemus comes into the picture with a white horse followed by a light that looks more like a moon sadly imprisoned in a Parisian location.
Jacquemus continues to tell his fashion fairy tale and it does so with wisdom and irony always ready to change their places, the idea of this collection is to reinvent and reimagine a female wardrobe stealing codes and key garments from his closet. So here is the dress with a jacket designed over with huge white crayon or a jacket divided in half to create two mini-dress very elegant and unusual … and the brilliant shirt with only one sleeve … all in a calculated shipwreck of menswear inspirations.
A patchwork with a high density of innovation and irreverence where men and women complement each other and chase each other…that’s what they’re doing for millions of years, no?
The emblem of it is the jacket cut cleanly in half that comes together with two models walking parallel, yin and yang.
The Unbearable Lightness of creating…
https://instagram.com/p/8OYzY9lNSQ/
No Comment