“La mia idea era quella di puntare a ridurre i volumi, così ho iniziato a restringere questi coat oversize che avevo disegnato con una corda. Questo mi ha portato al sentimento legato alle cose ri-fatte che ho poi mescolato con la sensibilità della fotografa Viviane Sassen per la spontaneità, il colore e lo spirito.”
– Jonny Johansson, Creative Director.
Una silhouette body-conscious con un giocoso mix di materiali e colori: coperte di lana tessute in maniera speciale, tessuti in cashmere fantasia carta da parati, jacquard in jersey, pelle, shearling.
Cappotti di lana stretti con impunture in corda per creare una linea fit, coperte in lana con fiammate di colore sono usate come giacche e capi spalla.
Giacche avvitate e morbide , top e leggings realizzati in un jersey jacquard, tessuti per sembrare come mattoni fatti a mano appena accatastati .
Dettagli interessanti le parti applicate che simulano le fantasie delle carte da parati a colori, i pantaloni stretti vengono portati slacciati sulle caviglie.
Le gonne di pelle stanno su asimmetriche come se fossero attaccate da borchie, mentre i vestiti hanno finitura in ragia sulle tasche come se fossero state applicate.
Immagini di paesaggio di Viviane Sassen vengono usate come stampe su pantaloni, o si cappotti senza collo, entrambi con tasche a contrasto.
Le scarpe e gli stivali hanno tacchi che sembrano lattine accartocciate, anche altri accessori come gli anelli ad esempio hanno questa finitura che simula il metallo ammaccato.
I cappeli oversize sono stati appositamente creati per Acne Studios da Stephen Jones.
“I had this idea of reducing volume, and so I started to cinch these old oversized coats, that I have designed, with rope. This led to the feeling of things being remade, which I mixed with the sensibility of photographer Viviane Sassen for spontaneity, colour and spirit.”
– Jonny Johansson, Creative Director.
A cinched, body-conscious silhouette with a playful mix of fabric and colour: specially woven blanket wool; wallpaper print cashmere tailoring cloth; jersey jacquard; leather; shearling.
Wool coats are cinched with stitches of rope to create a new fitted shape, while specially woven blanket wool with flecks of colour is used for jackets and coats.
Bandage-tight soft jackets, tops and leggings are made from a jacquard jersey, woven to appear like handmade bricks that are roughly stacked.
Tailoring is printed with patches of chequered colour like wallpaper, the slim pants unzipped at the ankle to create a flare.
Blanket wool is contrasted with panels of sheer knit, resulting in tops and dresses that appear cut and remade.
Leather skirts sit asymmetric as if spontaneously attached by press-studs, while leather dresses are finished with pockets of raffia like they are self-attached.
Images of environments by Viviane Sassen are used as prints on narrow belted pants, or on a collarless coat, both with contrasting pockets.
Shoes and boots have heels like crushed metal cans, with fabrics and colours clashed and occasionally taped. Accessories such as rings also appear as if crushed metal.
Soft, oversized newsboy hats have been specially created for Acne Studios by Stephen Jones.
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