Julien Fournié Haute Couture S/S 2015

Fashion

Julien Fournié Haute Couture S/S 2015

490

Julien Fournié Haute Couture S/S 2015    Bandierine Italiano

Ispirato dalle donnesche hanno esplorato il Sahara nel 19° secolo (come Alexandrine Tinne), e Barbara Hutton nel suo periodo a Tengeri, Julien Fournié fa un omaggio vibrante agli esploratori della libertà

Le donne che racconta hanno aggiunto per decorare le loro silhouette il meglio dell’artigianato dei paesi che visitavano come simbolo dell’incontro con nuove culture.

La palette della collezione è stata ripresa dai taccuini da disegno di Eugene Delacroix: avorio, henné, sabbia e ambra rossa si arricchiscono di turchese in un mondo cromatico inedito in cui il nero scompare.

Un motivo ricamato sulla seta riporta a galla ricordi di rovine in toni di grigio, una stampa parla dell’antico scarabeo egizio e gli intarsi sono un omaggio all’estetica della calligrafia Sufi.

 Le linee pure e piene di magie di Juline prendono vita, vestiti da principessa si arricchiscono di decori e ricami in corallo, turchese, pietre dure e ornamenti tuareg in argento e ebano.

Alla fine del suo viaggio, la donna diviene una dea che viene da un futuro lontano vestita di paillettes doro, la sua figura slanciata e leggera, accentuata da un fiume di perle ispirato a Heliopis, è prolungata da un copricapo en pendant in bachelite, tutto esalta la sacra natura della bellezza.


As Inspired by the ladies who explored the Sahara in the nineteenth century – like Alexandrine Tinne – as by Barbara Hutton in her Tangiers period, Julien Fournié pays a vibrant homage to explorers of freedom.

The gentlewomen he portrays have included in their luxurious silhouettes the best of local craftsmanship as an indelible token of their meeting with other cultures and new sensual pursuits.

The couturier kas selected his palette in Eugene Delacroix’s sketchbooks: ivory, henna, sand or red amber welcome turquoise in a collection where chromatic alliances are unusual and black is which is bannished.

A motif woven in silk brings to mind ruins in shades of grey, a print conjures the ancient Egyptian scarab, and intarsia pays homage to the aesthetics of Sufi calligraphy.

Julien Fournié’s pure and majestic lines come to life in a futuristic burnuss, a bias dress and bumerous princess gowns ornamented with opulent body harnesses richly beaded in coral, turquoise, dove-hued rhinestones and Tuareg fibulae of silver and ebony.

As her voyage of initiation draws to an and, the woman ascends, becoming a futuristic goddess in a curve-skimming sheath of pale gold sequins. Her slender figure, enhanced by a Heliopolis-inspired river of beads, is prolonged by a matching bakelite headpiece, further accentuating the sacred nature of her beauty.

Comments are off this post!