Tod’s celebrates Philip C. Johnson

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Tod’s celebrates Philip C. Johnson    Bandierine Italiano

Tod’s celebra la “Glass House” di Philip C. Johnson come set della nuova campagna Spring-Summer 2015 Men con il primo capitalo del progetto “An Italian Travel Diary”, un viaggio nello stile italiano nel mondo.

La “Glass House” verrà riprodotta nel giardino di Villa Necchi domenica 18 Gennaio a Milano in occasione della presentazione della nuova collezione uomo del brand dove verrà anche mostrata la nuova campagna adv. In questa location verrà anche lanciato un nuovo modello dell’iconico Gommino: “The City Spider”, un sinonimo di uno stile cross-functional che mescola lusso e casual.

Philip C. Johnson (Cleveland, 1906 – New Canaan, 2005) fu uno dei maggiori talenti dell’architettura americana, per più di 60 anni ha contribuito a formare la cultura architettonica per come la conosciamo oggi, sia negli States sia nel mondo.

La “Glass House”, del 1949, critica la nozione di visibilità in architettura. La trasforma in invisibilità attraverso la concettualizzazione dell’esperienza architettonica, giocando e cambiando continuamente ribaltandola la relazione di essere visto/vedere e non essere visto/non vedere, in un altalena fra visibilità e invisibilità, oggettività e soggettività.


Tod’s celebrates the Glass House of Philip C. Johnson as the set of the new Spring-Summer 2015 Men’s advertising campaign as the first chapter of the “An Italian Travel Diary” project, a journey of the Italian style in the world.

To celebrate the advertising campaign, Tod’s will reproduce the Glass House of Philip C. Johnson in the garden of Villa Necchi, next Sunday, January 18th, in Milan, during the presentation of the new man’s collection of the brand when will also be unveiled the new campaign SS 2015 campaign.

In the Glass House in Villa Necchi will be also celebrated the new dynamic model of the Tod’s iconic Gommino: the City Spider, a synonymous of a cross-functional style that combines luxury and casual refinement. A new solid sole combines geometric elements with the iconic pebbling pattern, epitome of the art of craftsmanship and made in Italy tradition.

Philip C. Johnson (Cleveland, 1906 – New Canaan, 2005) was one of the exceptional talents of America architects. For over six decades Johnson helped shape architectural culture as we know it today, in the United States as well as internationally.

The Glass House, built in 1949, criticizes the very notion of visibility in architecture. It transforms into invisibility through the conceptualization of the architectural experience. It playfully switches and reverses the relation of being seen/seeing to not being seen/not seeing, flickering from visibility to invisibility, objectivity to subjectivity.

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