Fatima Val F/W 2014

Fashion

Fatima Val F/W 2014

302

 

COLLEZIONE AUTUNNO INVERNO 2014-15

Una moda concettuale ma con una chiave di lettura immediata e leggera: l’austerità lascia spazio all’immediatezza di capi estremamente versatili, ingentiliti da tocchi di colori brillante e da un allure sport-concettuale. Volumi over, con tagli e movimenti sottolineati dall’uso del gioco di materie e di colore.
L’over viene usato e dosato con tessuti di ricerca ma anche presi dalla tradizione classica italiana, come il double in cashmere bicolore. La felpa, rivisitata con interventi di popeline, diventa concettuale e non scontata. I piumini si vestono di nuovo con intarsi di tessuto o di pelliccia e tagli estremamente moderni. La pelliccia si fa dettaglio grafico di cappotti dall’aria military o sport conceptual.
Un mix giocato su palette tipiche dell’inverno ma con colpi di luce a generare emozione e spezzare il mood invernale. Nuance metalliche – i colori del bronzo, dell’argento e dell’oro – ora come tocchi di pigmenti ora come applicazioni di Swarovski, creano inediti soggetti di invenzione surreale come segno di auspicio.
Piccoli talismani appaio a decorare le felpe: un’illustrazione appena accennata di un piccolo soggetto grafico, un simbolo auspicio di energia, magia e vezzo. Come un talismano a enfatizzare le doti umane di creatività, forza e capacità di visione. Un moda moderna e cosmopolita, dove gli stereotipi del vestire maschile/femminile, vengono stravolti in una logica di equilibri tra volumi ora over, ora slim, in un gioco di proporzioni inedite. Una visione di femminilità nuova e forte.
Un location magica per l’evento, ricrea una moderna foresta, come simbolo della vita, da cui escono creature delicate ma dall’appeal fermo e deciso.
English Text
FALL WINTER 2014-15 COLLECTION
The FW 2014/15 mood proposal is inspired by a fashion concept that has a more literate, lightweight and immediate key. The mood loses austerity in order to make room for the immediacy of the garments, which are extremely versatile and softened by touches of bright colour with an allure sport-concept.
Great volumes, cuts and movements are emphasized by the play of material and colour. Overused and dosed with researched fabric, which is also taken from the classical Italian tradition of two-toned cashmere. The sweatshirt becomes conceptual and not foregone as it is revisited with poplin interventions. Coats are presented with inlaid fabric or with fur in extremely modern cuts. The fur becomes a graphic detail for stylish military and sport inspired overcoats. A mix of winter played upon this typical seasons palette include touches of light that generate emotions, breaking the feeling of winter. Metal nuances, colours of bronze, silver and gold; pigments which become Swarovski applications. Thus creating an unusual subject of surreal invention symbolizing a sign of hope. Small amulets appear as decorations on sweatshirts which are created out of a small graphic subject; a symbol of auspicious energy, magic and quirks personifying all human creativity, strength and visionary capacity. Stylish, modern and cosmopolitan, where masculine/feminine stereotypes of dressing are altered in a logical equilibrium of volume as a game of indefinite proportions. A vision of femininity: new and strong.  The event is a magical location, which recreates a modern forest as a symbol of life. Emerging is a delicate creature, which appears to be firm and decisive.

Comments are off this post!