The Real story of Teddy Coat…

The Real story of Teddy Coat…

1425

Ian Griffiths, Creative Director Max Mara, spent a lot of time in the archive rediscovering the richness of this coat that had already been made in the eighties using plush fabrics in noble fibers – originally developed in German toy factories for children. Ian Griffiths later discovered that not only were these fabrics no longer produced, but also that the factories had been closed and much of the know-how had been lost.   The Max Mara creative team then worked with an Italian supplier to re-develop the technology to produce a pure silk-based camel faux fur. The exuberant volume of the coat is a celebration of the opulent extravagance of this fabric.


Ian Griffiths, Direttore Creativo Max Mara, ha trascorso molto tempo in archivio riscoprendo la ricchezza di questo cappotto che era stato già realizzato negli anni Ottanta usando tessuti peluche in fibre nobili – sviluppati originariamente in fabbriche tedesche di giocattoli per bambini. Ian Griffiths ha poi scoperto che non solo questi tessuti non erano più prodotti, ma anche che le fabbriche erano state chiuse e molto del know-how era andato perso.

PARIS, FRANCE – FEBRUARY 28: Eva Chen is seen on the street attending Maison Margiela during Paris Fashion Week Women’s A/W 2018 Collection wearing a long red coat with matching sweater and shoes with blue jeans on February 28, 2018 in Paris, France. (Photo by Matthew Sperzel/Getty Images)

Il team creativo di Max Mara ha quindi lavorato con un fornitore italiano per ri-sviluppare la tecnologia per produrre un faux fur di puro cammello su base di seta. L’esuberante volume del cappotto è una celebrazione dell’opulenta stravaganza di questo tessuto.