Eclecticism and poetry Antonio Grimaldi FW 17

Eclecticism and poetry Antonio Grimaldi FW 17

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Eclecticism and poetry Antonio Grimaldi FW 17

Eclecticism and poetry, in high fashion as in ready-to-wear. Antonio Grimaldi builds on the couture background , and for ready to wear collection for autumn-winter ’17 -18, which will be on display at MF Showroom, from 1 to 6 March during the Paris fashion week, he was inspired by the painting and chromatic effects that are expressed through the color .Tears of  Freyja, painting by Anne Marie Zilberman, erroneously attributed to Gustav Klimt, becomes the starting point for an investigation androgynous universe that has always fascinated the designer.

Icy charm of actress Tilda Swinton is the imaginary muse with whom Antonio Grimaldi dialogues in the collection through clothes demie-couture hood, including pleats, hems and interventions of ostrich feathers, treated with an experimental technique that makes minimal and essential.

Petites robes with clean lines, below the knee, dresses with necklines slid on his back as if to draw the silhouette, embellished with brooches of gold and silver lacquered chicken feathers. Belts decorated and embroidered in crystals and peacock feathers hold waist chiffon dresses from the cutting wheel. The pants are wide green velvet and combined with bustier bodices.


Eclettismo e poesia, nell’alta moda come nel prêt-à-porter. Antonio Grimaldi fa tesoro del background couture e, per la collezione ready to wear autunno-inverno ’17-18, che sarà in esposizione presso MF Showroom,dall’1 al 6 marzo durante la settimana della moda parigina, si lascia ispirare dalla pittura e dai giochi cromatici che ne sono espressione attraverso il colore. Lacrime di Freyja, dipinto di Anne Marie Zilberman, erroneamente attribuito a Gustav Klimt, diventa il punto di partenza in un’indagine nell’universo androgino che da sempre affascina lo stilista.

Lo charme algido di Tilda Swinton fa dell’attrice la musa immaginaria con cui Antonio Grimaldi dialoga nella collezione attraverso abiti cappa demie-couture, anche plissé,orli e interventi di piume di struzzo,trattate con una tecnica sperimentale che le rende minimal ed essenziali.

Petites robes dalle linee pulite, sotto al ginocchio, dress con scollature scivolate sulla schiena quasi a disegnare la silhouette, impreziosite da spille in piume di gallo laccate d’oro e d’argento. Cinture decorate e ricamate in cristalli e piume di pavone trattengono in vita abiti in chiffon dal taglio a ruota. I pantaloni sono ampi in velluto verde e abbinati a corpetti-bustier. Da Lacrime di Freyja Antonio Grimaldi trasferisce sulle texture la palette cromatica dell’opera pittorica contemporanea con nuances come il rosso rubino, grigio, avorio e oro.Abiti senza cuciture, puliti e lineari, tagli di sbieco su georgette gauffré, crepe e organze, ma anche velluti,disegnano il corpo creando volumi dall’effetto scultoreo. Look che sposano sandali oro satinati con applicazioni di piume.