Why Plastic is the new answer of Raf Simons for CK?

Why Plastic is the new answer of Raf Simons for CK?

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Why Plastic is the new answer of Raf Simons for CK?

by Gioia Gange

Raf Simons was the first big news we expected from the New York Fashion Week. After the 2016 shortcut with the tsunami of changing designers and forecasts about filling the empty fashion boxes of the fashion system crossword, with fw17 they began to pull the sums on the new cycle just started. The Simons effect is modern, it plays the old vocabulary of the brand following and appreciating the great denim themes and combination of men and woman wear and giving in the weaving of a few coats a new folk charm of old America. The Old Glory in skirt version is the emblem. But the real great answer to the question of new ideas is given by a creative and functional use of plastic on the fabric. With sharp cut is on the Prince of Wales, on trench coats and even on dress.


Raf Simons è stata la prima grande novità che aspettavamo dalla New York Fashion week. Dopo il cortocircuito del 2016 con lo tsunami di designer in cambiamento e di previsioni sul riempimento delle caselle vuote del cruciverba del fashion system, con la fw17 si sono iniziate a tirare le somme sul nuovo ciclo appena iniziato. L’effetto Simons è moderno, interpreta il vocabolario storico del brand seguendo e valorizzando i grandi temi del denim e della combinazione tra men e woman wear e regalando nella tessitura di alcuni soprabiti un nuovo fascino folk da vecchia America. L’Old Glory in versione skirt ne è l’emblema. Ma la vera grande risposta alla domanda di spunti nuovi è data dall’uso creativo e funzionale della plastica sul tessuto. Con taglio a vivo è presente sul Principe di Galles, sui trench e anche sui dress.