Ralph & Russo @ film festivals

Fashion

Ralph & Russo @ film festivals

457

Bellezze da togliere il fiato Carina Lau e Suki Waterhouse sono un tributo alla femminilità e all’eleganza in Ralph&Russo Haute Couture.

A berlino la superstar cinese Carina Lau ha partecipato alla cerimonia di chiusura della 64°edizione della Berlinale International Festival indossando un vestito da cocktail rosa cipria con un drappeggio in organza di seta raccolto in un fiocco gigante.

Nel frattempo a un party del BAFTA a Londra, la ragazza più ammirata del fashion world – Suki Waterhouse – indossava un little pink dress e una soprabito con dettagli a roselline sulle maniche.

Un mood super femminile attraversa ogni aspetto della collezione Ralph&Russo Primavera/Estate 2014. Rosa bocciolo di ciliegia sboccia in gonne longuette anni ’50, con una palette che va dal rosa pallido al rosa salmone.

Ispirato dagli archetipici Giardini alla Francese, il “bouquet” si compone di corsetti floreali che coprono delicatamente le spalle, drappeggi di georgette si muovono a disegnare tenere rose.

Ralph&Russo ha debuttato alla Haute Couture Parigina con una collezione che ha unito romanticismo e tradizione in una perfetta combinazione da haute couture.

ENGLISH TEXT

Blushing beauties CARINA LAU and SUKI WATERHOUSE epitomize feminine elegance in RALPH & RUSSO HAUTE COUTURE.

In Berlin, Chinese superstar Carina Lau attended the closing ceremony of the 64th Berlinale International Film Festival in a delicate dusty pink French Chantilly lace cocktail dress with draped silk organza oversized bow.

Whilst at a pre-BAFTAs party in London, the fashion world’s darling, Suki Waterhouse, channnelled her inner Audrey Hepburn in soft pink silk-wool pencil dress and cape with rosette shoulder detail.

Super-femininity flows into every aspect of the RALPH & RUSSO Spring/Summer 2014 collection.

Cherry blossom pink blooms in ‘50s-inspired pencil skirt suits, with the palette extending to rose-pink and salmon.

Inspired by the archetypical French garden – Jardin à la Française, the ‘bouquet’ features generous floral corsages budding majestically on shoulders, and drapes of georgette swirling organically into crisp roses – some bursting at the hips into cascading trains.

RALPH & RUSSO debuted at Paris Haute Couture Week with a collection that has reinstated romance and tradition into haute-couture.

Comments are off this post!