Louis Vuitton presents a new bracelet on the occasion of the World Children’s Day

Fashion

Louis Vuitton presents a new bracelet on the occasion of the World Children’s Day

29

Louis Vuitton presents a new Silver Lockit bracelet designed by Sophie Turner on the occasion of the World Children’s Day, held on November 20 and marks the anniversary of the adoption of the Convention on the Rights of the Child in 1989. November 20 is a day to celebrate children and mobilize people to help save their lives, fight for their rights and help them realize their dreams. Following the #MAKEAPROMISE campaign, Louis Vuitton, with the help of Sophie Turner, continues its efforts to raise awareness and funds for UNICEF in order to support the most vulnerable children in the world.
Sophie Turner, British actress and Friend of the House, was invited by Louis Vuitton to design a special Silver Lockit bracelet to support the LOUIS VUITTON partnership for UNICEF and to renew the promise to help children.

Inspired by his idea of ​​luck, the bracelet was designed with red and white braided cords with a circular charm engraved with the shape of a rabbit, taken from the drawing of his most recent tattoo.
“UNICEF operates all over the world and Louis Vuitton is synonymous with travel.The bracelet, made with the intention of bringing people from all over the world, is a good luck for those who are destined for the funds. lucky color in China and white recalls the color of the pendant: a rabbit.The white rabbit and the rabbit’s foot are considered symbols of luck in many places in the world, “explains Sophie Turner.
By purchasing Sophie Turner’s Silver Lockit, customers have the opportunity to support UNICEF, contributing to a commitment to help children in vulnerable situations, such as in Cox Bazar refugee camps, Bangladesh. With the assistance of UNICEF, the Government of Bangladesh has been able to vaccinate 900,000 children and adults against cholera and save over 263,000 children from malnutrition.
Since the launch of Silver Lockit in 2016, the partnership has raised over five million dollars for UNICEF.
The Silver Lockit, inspired by the inviolable closure invented by Georges Vuitton in 1890 to keep the assets of its customers safe, is a symbol of protection and seals the promise to help children in distress. The bracelet made in collaboration with Sophie Turner is sold for 300 euros, 100 of which are donated to UNICEF. The launch of Sophie Turner’s Silver Lockit will be November 20, 2018 on louisvuitton.com and over 160 Louis Vuitton stores worldwide.

For more information on the partnership, visit: louisvuitton.com/lvforunicef
UNICEF does not promote any company, brand, product or service.

* Credit Curt Montgomery Tatoos

 

Louis Vuitton presenta un nuovo bracciale Silver Lockit disegnato da Sophie Turner in occasione della Giornata Mondiale dei Bambini, che si tiene il 20 novembre e segna l’anniversario dell’adozione della Convenzione sui diritti dell’infanzia nel 1989. Il 20 novembre è un giorno per celebrare i bambini e mobilitare le persone ad aiutare a salvare le loro vite, combattere per i loro diritti e aiutarli a realizzare i loro sogni. In seguito alla campagna #MAKEAPROMISE, Louis Vuitton, con l’aiuto di Sophie Turner, porta avanti il suo impegno per aumentare la consapevolezza e i fondi per l’UNICEF al fine di sostenere i bambini più vulnerabili in tutto il mondo.
Sophie Turner, attrice inglese e Friend of the House, è stata invitata da Louis Vuitton a progettare uno speciale bracciale Silver Lockit per sostenere la partnership LOUIS VUITTON per UNICEF e per rinnovare la promessa di aiutare i bambini.

 

Ispirato dalla sua idea di fortuna, il braccialetto è stato progettato con cordoncini intrecciati di colore rosso e bianco con un charm circolare su cui è incisa la sagoma di un coniglio, tratta dal disegno* del suo tatuaggio più recente.
“UNICEF opera in tutto il mondo e Louis Vuitton è sinonimo di viaggio. Il bracciale, realizzato con l’intento di riunire persone provenienti da tutto il mondo, è un porta fortuna per coloro a cui sono destinati i fondi. Il rosso è considerato un colore fortunato in Cina e il bianco richiama il colore del ciondolo: un coniglio. Il coniglio bianco e la zampa di coniglio sono considerati simboli di fortuna in molti luoghi del mondo”, spiega Sophie Turner.
Acquistando il Silver Lockit di Sophie Turner, i clienti hanno l’opportunità di supportare UNICEF, contribuendo all’impegno di aiutare i bambini in situazioni vulnerabili, come nei campi profughi Cox Bazar, Bangladesh. Con l’assistenza di UNICEF, il governo del Bangladesh è stato in grado di vaccinare 900.000 bambini e adulti contro il colera e salvare oltre 263.000 bambini dalla malnutrizione.
Dal lancio di Silver Lockit nel 2016, la partnership ha raccolto oltre cinque milioni di dollari per UNICEF.
Il Silver Lockit, ispirato alla chiusura inviolabile inventata da Georges Vuitton nel 1890 per tenere al sicuro i beni dei propri clienti, è un simbolo di protezione e sigilla la promessa di aiutare i bambini in pericolo. Il bracciale realizzato in collaborazione con Sophie Turner è venduto a 300 Euro di cui 100 Euro vengono donati ad UNICEF. Il lancio di Silver Lockit di Sophie Turner sarà il 20 novembre 2018 su louisvuitton.com e in oltre 160 negozi Louis Vuitton in tutto il mondo.

Per ulteriori informazioni sulla partnership, visitare: louisvuitton.com/lvforunicef
L’UNICEF non promuove alcuna azienda, marca, prodotto o servizio.